Hyppää pääsisältöön

7.1.2022

Joulukuussa oli www-käyntitilastojen mukaan kaksi asiaa yli kaiken muun: Korona, ajanvaraus kärjessä sekä talvirheilu - luistelu, hiihto - ja uinti uimahallissa. Korona jylläsi myös sivustohauissa
Kuva
Tietokoneen ruudulla näkyy tilastolukuja kuvaavia diagrammeja

- Sivun katseluita kaupungin pääsivustolla yhteensä: 1 194 057, noin 200 000 enemmän kuin edellisessä kuussa
- Sivun katselut Jyväskylän seutu -sivustolla: 15 824, noin 6500 enemmän kuin edellisessä kuussa
- Sivun katselut tapahtuma- ja harrastekalenterissa: 30 111, noin 500 enemmän kuin edellisessä kuussa
- Sivun katselut Visit Jyväskylä-sivuilla: 36 353, noin 12 000 vähemmän kuin edellisessä kuussa

- Etusivulla käyntejä: 93 854, noin 23 000 enemmän kuin edellisessä kuussa

- Käytetyin selain: Chrome (n. 55.8%)
- Käytetyin käyttöjärjestelmä: Android (n. 47.8%)
- 65.2% käynneistä tehtiin pääsivustolle tehtiin älypuhelimella, 28.5% tietokoneella ja 6% tabletilla tai phabletilla
- Vilkkain viikonpäivä ja kellonaika: keskiviikko ja klo 11-12

- Kävijöitä sivustolla 88 eri maasta

- Luetuin uutinen oli 23.12.2021 julkaistu: "Jyväskylä tiukentaa koronarajoituksia muun muassa aikuisten sisäliikunnassa", 10 213 lukukertaa

- Somesta eniten tultu verkkosivuille, Facebook 28 264, Twitter 1590, instagram 278, LinkedIn 278 jne

Sivut top 10

  1. Koronarokotuksen ajanvaraus 154 531 käyntiä
  2. Kirjaston Verkkokirjasto-palvelu 124 864
  3. jyvaskyla.fi etusivu 93 854
  4. Koronavirusrokotukset Jyväskylän, Hankasalmen ja Uuraisten väestölle 57 445
  5. Voimassa olevat suositukset ja rajoitukset koronatilanteessa (14) 48 841
  6. Korona -etusivu 48 174
  7. Linkki 43 480
  8. Korona-näytteenotto Jyväskylässä 32 233
  9. Aikataulu- ja reittiopas (Linkki) 28 973
  10. Aikataulut ja reitit (Linkki) 23 560

Kaupungin sivuille tultiin syyskuussa pääasiassa suoraan joko hakukoneen avulla (68%) tai kirjoittamalla osoite tai suosikin/kirjanmerkin avulla 22%. Sosiaalisen median palveluista klikkaamalla tultiin 6% ja ulkopuolisilta sivuilta klikkaamalla 4% tapauksista.

Suosituin facebook -julkaisu pääkanavalla marraskuussa oli Kävelykadun joulukatu: 468 reaktiota, 20 kommenttia, 13 jakoa

Ja lisää mielenkiintoista www-tilastofaktaa löytyy kaupungin viestinnän sivuilta täältä:
https://www.jyvaskyla.fi/viestinta/internet

Asiasanat:  
www