Hyppää pääsisältöön
Kuva
Nainen venyttelee jumppapallon kanssa valkokankaan edessä

Etäliikuntaryhmät

Tutustu maksuttomiin etäliikuntaryhmiin.

Koronaviruksen vaikutukset liikuntapalveluihin

Katso liikuntapaikkojen sulkuajat ja koronaviruksen vaikutukset liikuntapalveluihin Koronaviruksen vaikutukset liikuntapalveluihin -sivulta.

Helppoja maksuttomia vinkkejä kotiliikuntaan

Katso Jyväskylän kaupungin liikuntapalvelujen YouTube-kanavalta vinkkejä kotiliikuntaan sekä NytLiikkeelle-luentoja terveys- ja hyvinvointiaiheista. 

Liikuntasuosituksen mukaan 18- 64-vuotiaiden on suositeltavaa harrastaa kestävyyskuntoa kohottavaa liikuntaa vähintään kaksi ja puoli tuntia viikossa tai raskaampaa liikuntaa tunti 15 minuuttia viikossa.

Kestävyyskuntoharjoittelun lisäksi lihasvoimaa ja liikkeenhallintaa tulee harjoittaa kaksi kertaan viikossa. Näitä harjoituksia on helppo toteuttaa esimerkiksi kuntosalilla ja erilaisissa jumpissa sekä peleissä.

Myös erityisryhmissä liikkuville on omat liikuntasuositukset. Niissä liikunnan määrä ja teho on sama kuin aikuisille yleensäkin. Suosituksen poikkeavat vain liikuntalajien osalta. Kaikille on hyötyä riittävän tehokkaasta liikunnasta sairauksien ennaltaehkäisyssä ja hoidossa sekä toimintakyvyn ylläpitämisessä ja parantamisessa.

 

Kuntokatsastuspisteet

Jyväskylän kuntokatsastuspisteet 

Lisätietoja

Vastaava liikunnanohjaaja, terveysliikunta
Elina Oinonen
p. 050 312 5423
elina.oinonen[a]jyvaskyla.fi

Kuva
 Vastaava liikunnanohjaaja Elina Oinonen