Skip to main content
Image
Kaksi naista heittämässä palloa valkokankaan edessä

Helppoja maksuttomia vinkkejä kotiliikuntaan

Liikuntapalvelut tarjoavat vinkkejä kotiliikuntaan videoiden muodossa. Katso videot YouTubesta

Tutustu Senioreiden kävely keveämmäksi kotijumppaohjeisiin

Voimaa vanhuuteen -ohjelma

Tutustu Voimaa Vanhuuteen -mentorointiohjelman tavoitteisiin ja sisältöihin

Noudatamme palveluita järjestäessä THL:n antamia suosituksia koronaviruksen ehkäisemiseksi.

Pidätämme oikeuden muutoksiin.

Senioreiden liikunta

Senioreiden liikunnalla ehkäistään ja hoidetaan erilaisia sairauksia ja kaatumisia. Liikunnan ollessa riittävän tehokasta ja monipuolista siitä saatavat hyödyt näkyvät säilyneenä tai parantuneena toimintakykynä. Seniorin tulisi liikkua vähintään kaksi ja puoli tuntia viikossa reippaasti kestävyyskuntoa kohottavia lajeja, kuten marjastusta, sauvakävelyä, pyöräilyä tai vesijuoksua.

Kestävyyskuntoharjoittelun lisäksi ikääntyneiden tulisi harjoittaa kahdesta kolmeen kertaa viikossa

  • lihasvoimaa
  • tasapainoa ja
  • notkeutta

Näitä harjoituksia on helppo toteuttaa mm. kuntosaliharjoittelussa sekä voima- ja tasapainojumpissa.

Lisätietoja

Vastaava liikunnanohjaaja, senioriliikunta
Lotta Lepoaho
p. 050 311 8915, lotta.lepoaho[a]jyvaskyla.fi 

Image
Vastaava liikunnanohjaaja Lotta Lepoaho
Keywords: